22 Juli

Händer inte så mycket i kaningården just nu, allt är som vanligt. Kaninerna mår bra, lite trötta av värmen bara.. men det är ändå inte så varmt i kaninhuset. Mina kaniner trivs bäst på hösten,vintern och våren när det är lite kallare ute. :)
My och Nisse träffades i fredags också, så det väntas smått runt den 21 augusti om allt gick som det skulle. Detta blir My's andra kull och sista för i år. Mirabelle har fått tre kullar och även hon kommer inte få några mer ungar i år. Så detta blir den sista 2012. Sedan 2013 planerar jag att antingen spara två honor från någon kull och köpa in en ny hane, eller att köpa in två nya honor. Eller så får det räcka med dom kaninerna jag redan har... vi får helt enkelt se hur det blir. :)
 
Den här våren och sommaren har Rosa blivit skendräktig hur många gånger som helst, boat med päls och allting.. hon är 8 år så tanten kan ju glömma att hon ska få mer bebisar. Hon har fått många fina kullar när hon var yngre, det räcker gott och väl.
 
Nu ska jag gå och kolla på några avsnitt av Pretty little liars, sen soova. :D
 
 
Jag har haft dig sedan du bara var 8 veckor, och nu är du 8 år. Du har alltid varit så fin och underbar.. :)
Du har varit med på "djurens dag" vi hade i skolan flera gånger när jag var mindre då jag gick i 3an,4an och 5an. Du var helt klart allas favorit, alla ville klappa,hålla och mata dig och du var så fin, lugn och snäll mot allihopa. En kanin som dig kommer jag aldrig få igen! :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0