Kloklipp imorgon

Imorgon ska jag försöka klippa klorna på frassarna, vilket kan vara lättare sagt än gjort. Mycket lättare att klippa klorna på småkaninerna som man bara kan hålla hur som helst, frassarna är stora och tunga.. och vägrar ligga stilla. Så dom får sitta upp och äta medans jag klipper klorna. Det brukar gå bra så vi får hoppas på det bästa. :)
Tänkte även väga My, Nisse och Mirabelle igen. Sist vägde alla ca 5 kg, men tyckte att dom kändes lite smala då.. så jag har bytt pellets och börjat gett dom lite mera.
Kaninungen blir 5 veckor imorgon, han har blivit jätte stor och fin sedan han har börjat äta lite mat själv. Han ser ut att få ett jättefint huvud precis som Nisse har! Han kommer att få fortsätta med vällingen i någon vecka till, tycker fortfarande att han är mycket mindre än han egentligen borde vara. Antagligen kommer han alltid att vara lite mindre än mina andra frassar.
 
 
Bild fotad i Juni någon gång... :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0