Onsdag 25 Juli

På morgon har jag haft frassarna lösa på gården en och en, fick ta in riktigt trötta kaniner. Mirabelle la sig ner ute i skuggan och vägrade att röra på sig.. haha. :') Fick även ta bort en fästing som satt på nosen på henne, jag hatar verkligen dom där äckliga fästingarna.. usch.
Var ute och tog in massa växter jag ska torka till dom som Brännässla,persilja,morot,maskrosblad,hallonblad,smultronblad och massa annat gott och nyttigt. Perfekt att ge dom lite torkade växter och örter på vintern. Har hört att torkad brännässla är väldigt bra att ge under vintern, och vitaminerna nässlorna innehåller hjälper till vid vårfällningen eller innan avelssäsongen sätter igång ordentligt. Det fattas bara att gå ut i skogen och hämta lite Blåbärsris, mina kaniner verkligen älskar både blåbär och blåbärsris det är även väldigt nyttigt och bra för dem att äta, det hjälper bra mot diarré också har jag hört.
 
Men nu ska jag fortsätta städa mitt rum, sen gå till stranden och bada! :D Ni får ha det så bra!
 
 
 
 
 
 
Några bilder från My's första kull. :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0